13 / 03 / 2018
Kennedymars Sittard voorbereiden

Angelique heeft als ervaringsdeskundige heel wat tips weg te geven over hoe je je het beste kunt voorbereiden op de Kennedymars. Handig als je deze, de Swentibold-Mars, of al wat eerder, de Venloop gaat lopen. Natuurlijk kun je deze tips ook voor al je andere georganiseerde wandeltochten gebruiken. Of, ben jij iemand die niet van de gebaande paden houdt en graag op de bonnefooi eropuit trekt om een gebied te verkennen, wellicht staat er ook voor jou wat nuttige info tussen.

Trainingen

- Begin tijdig met trainen om je voeten en benen te laten wennen aan, een langere tijd, dezelfde beweging.
- Luister naar je lichaam, pas je wandelingen aan als je lichamelijke ongemakken voelt.
- Tijdens kortere oefentochten loop je met een rugzak of heuptas, zo went je lichaam al aan deze houding.
- Met een wandelmaatje lopen is natuurlijk gezellig, maar doe dat alleen als jullie hetzelfde wandeltempo hebben.
- Loop één week voor de Kennedymars een kleine wandeltocht, dus liefst geen grote afstand meer, zo kan je lichaam wat rusten voor deze mooie uitdaging.
- Zorg in de dagen vóór de start voor voldoende lichamelijke rust, zo start je uitgerust.

- En, loop niet koste wat het kost de tocht uit, de dag na de Kennedymars wil je toch graag zonder blessures paaseieren zoeken.

Schoenen en voeten

- Trek de voor jou juiste schoenen aan, die je voldoende steun bieden tijdens de wandeling. Let op, je voeten worden wat dikker tijdens het lopen.
- Hoe zien je wandelschoenen er uit, zijn de hakken/zolen niet te ver afgesleten, hoe is de staat van de binnenzolen, deze kunnen meestal vervangen worden.
- Draag goeie sokken; heb je de juiste maat, in het voor jou fijne materiaal? Of, hebben je tenen vrij spel, omdat er wat gaatjes in zitten? Draag nooit versleten sokken, hierdoor kun je sneller blaren krijgen.
- Tijdens lange tochten kun je warmere voeten krijgen, je mag best tijdens de pauze de schoenen uitdoen om even je voeten te laten luchten. Angelique wisselt tijdens een Kennedymars altijd van sokken en op de helft zelfs van schoenen.
- Heb je gevoelige voeten wrijf ze in met kamferspiritus of laat ze afplakken, liefst door een expert. Probeer dit eens uit tijdens een oefentocht, dan voel je het effect.

Kleding

- Pas je kleding aan de weersomstandigheden aan. Werk met verschillende laagjes, zo kun je kleding uittrekken of een extra laagje aantrekken. Welke en hoeveel laagjes, iedereen heeft zijn eigen voorkeur. Voor inspiratie ben je van harte welkom in onze winkel.
- Draag winddichte, ademende en sneldrogende kleding.

Vlak voor en tijdens de Kennedymars

- Eten is naast drinken belangrijk. De dagen voorafgaand aan de wandeltocht eet je het liefst eiwit-en-koolhydraatrijke maaltijden.
- Wrijf voordat je begint schuurplekken of gevoelige plekken in met Sudocrem.
- Dit zit standaard in Angelique's heuptas tijdens de Kennedymars: Een nood regenponcho, afplaktape, Fixomull, pleisters, Paracetamol, blarenprikkers, Sudocreme, Perskindol, voetencreme met menthol, schaartje, een vuilniszak (om op te zitten), klein handdoekje. Eten en drinken: Twee halve literflessen water, deze vul je tijdens de tocht bij, een banaan, krentenbollen, de rest krijg je tijdens de tocht.

En, net als Angelique voor de 11e keer, veel voorpret & tijdens de tocht zelf superveel plezier!

Voor erna wensen wij jullie vrolijke en gezellige Paasdagen.

Reacties

Hee Angelique,<br />
Heel veel succes met de Sittardse. Met jou ervaring gaat dat vast lukken!<br />
Go for it, <br />
Arno.
Arno van der Aa - 19 / 03 / 2018 @ 20:12

Laat een reactie achter

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »