Hoe het allemaal begon: Een Amerikaanse vriendin introduceerde Jeremy aan Brian Brackenridge, een merino schapenboer waar ze bij was geweest, terwijl ze rond Nieuw-Zeeland backpackte. Brian gooide over de tafel naar Jeremy een prototype thermisch T-shirt gemaakt van 100% merino wol.
"Het voelde zacht en sensueel, was glanzend en helemaal natuurlijk," zegt Jeremy. 'Het was niets zoals de wol waar ik mee was opgegroeid, wat zwaar en krassig was. En je kan deze spullen in de wasmachine gooien. '
Jeremy, toen een 24-jarige marketing afgestudeerde, vroeg zich af of hij genoeg van het prototype stof kon verkopen om zijn vriendin in de VS te bezoeken. Maar toen hij het T-shirt in de buitenlucht droeg, werd hij zo enthousiast over het potentieel van Merino dat hij zijn vriendin nooit meer zag.
Werkend vanuit zijn HQ - zijn slaapkamer - Jeremy schreef een businessplan met het ambitieuze doel van het ontwikkelen van 's werelds eerste merino base layer system voor buitenactiviteiten, en creeërde een wereldwijd bedrijf.
Synthetics domineerde outdoor kleding, en je kon nauwelijks merino weg geven. 'Praat niet met mij over wol. Wol is dood, 'vertelde een koper Jeremy op zijn eerste verkoopoproep.
Toen droeg Sir Peter Blake, een Kiwi-jachtende held, 40 dagen en nachten een prototype Icebreaker top en leggings, terwijl hij een wereldrecord brak. Zijn enthousiaste (en gratis) reactie gaf Jeremy het vertrouwen om in te zetten wat hij had om Icebreaker te lanceren. Maar alles wat hij nog had, was niet veel. Jeremy overtuigde de bank om hem 20.000 dollar te lenen door te zeggen dat hij het nodig had voor een nieuwe keuken. En dan waren acht investeerders zo optimistisch en zij hebben erin ingestemd om $ 25.000 in te brengen in het bedrijf (twee van hen, Peter Travers en Noel Todd, staan vandaag nog op het Icebreaker Board).
Een mooi verhaal over een mooi merk. Wij zijn er trots op dat wij in onze winkel in Roermond en online deze mooie Icebreaker spullen verkopen!